Monday 18 June 2012

lahirnya puteri kedua kami....QISYA BINTI MUHAMAD TARIQ....5/3/2012.

ahad tu, lepas balik dari wargame....5/3/2012....lahir la puteri comel kedua kami.....QISYA.....pendek je name dia kan....same macam akak dia....biar orang doakan diorang based on nama diorang. dari bagi name panjang2 last orang panggil pendek jugak kan.....



ni dalam labor room....few hours before isteri aku lahirkan baby baru ni....mase ni muke je sinyum.....lpas je amek gambo stat dia meraung. mase auny dulu orang tak ramai. scale induce maxs pon diorang naikkan sampai 8 je...ni sampai 12....kesian tengok isteri aku mase ni....morfin tu dia sedut sampai juling2 mater....



setelah lebih kurang 3 jam berjuang.....lahirla baby comey ni....tapi skill ibu dah btambah....nak nyusukan sennag jerk.. kan ibu kan...hehe






sampai je rumah, aku terus basuh uri dan tanam.....takde makne nak ikot cara mengarot letak pensel la, buku la.....kalo btol nak bagi anak pandai guna cara camni, baik letak ipad ngan excess internet skali....kekekkee...aku basuh biase je, bersih2, pastu balut ngan kain, tanam....done






ni gamba before bawak auny pegi tengok adik dia 1st time...sian lak ai, baring atas kotak je macam anak tebuang..hehe






mak hepi sangat pegang cucu kedua dia ni.....tapi si kakak takleh naik...tinggal ngan atok kat luar....

ceria je isteri aku ni....walopon aku tau dia lemah, tapi dia tetap kuat as alwiz...sayang awak sangat.....terima kasih lahirkan anak2 kita yang comey2 ni...mcumuah






ok, tinggal ibu n qisya sat.....pegi makan dulu smentare tunggu discharge letter dari doktor.....pegi pak ya chinese muslim restaurant ....ayah suke makan kat sini.....auny dah stat buat perangai, dia tau dia dah ade adik kot...manje tak hengat.


No comments:

Post a Comment